Rozhovor s Rasťou Čížem #13

15.12.2009 14:54

Máš za sebou dvě relativně odlišná utkání ( prohra v Jičíně 7:4 a výhra v Lomnici n/P 3:5 ). Jak by jsi několika věty zhodnotil tato utkání?

Zápas v Jičíně pro nás nezačal vůbec dobře. Od začátku jsem cítil a myslím ne jenom já, že dnes není náš den. U puku jsme byli vždycky druzí, vázla přihrávka a bohužel nepomohlo ani "vlídné" slovo Jardy Kolaříka mezi třetinou.

V Lomnici jsme hned od začátku ukázali přesný opak předchozího zápasu. Naši mladí piloti nenechali obránce Lomnice vydechnout a spolu se zkušenou :-) obranou  jsme uhráli dobrý výsledek.

Je o tobě známo ,že pocházíš ze Slovenské republiky,hrál jsi hokej ve dvou státech,liší se nějak hokej a přístup k hokeji na Slovensku a v Čechách?

Určitě se neliší,  pokud porovnáš stávající generace. U té mojí byl rozdíl znatelný co se týče organizace sportu, absence sportovních škol, počtů tréninků.

Hodně si bráníš svoje soukromí,přesto,prozradíš čtenářům,jak probíhaly tvoje hokejové začátky,kdo tě k hokeji přivedl a co tě přivedlo odejít do Čech?

Od malička jsem měl jasno, jednou do školky přišel trenér a ptal se kdo chce hrát hokej, já ještě moc nemluvil a jak se říká "kdo mlčí ten souhlasí"  a  po obědě jsem byl na ledě.

Můj draft do ČR pak způsobila moje žena.

 Jsi znám svoji tvrdou hrou i když jsi spíše subtilní postavy a proslýchá se ,že i romantické povahy,jak ti tato tvrdá hra vyhovuje ?

Kontaktní hokej mám opravdu rád pokud je v rámci pravidel, se spoustou hezkých zákroků. Patří to k hokeji  a dává mu to správné koření.

Jak se ti líbí parta hokejistů  PSK Liberec,jsi spokojený nebo je i co zlepšovat?

Určitě velká spokojenost. Není lehké udržet nonstop celý tým bez různých diskuzí, který se liší věkově 30 lety, ale myslím že se nám to celkem daří.

Děkuji za rozhovor


Autor: Karel Ubry